Mi Joya
Traditionele Chocolademaker

Het verhaal van Mi Joya start voor ons dankzij Caroline en Nicolas na een paar klikken op het internet. Op zoek naar een grafisch ontwerper in de buurt. MOBIL Graphic was net gevestigd in Tervuren. Zo te zien was online referentie van onze site uitermate goed ingesteld.

De eerste ontmoeting vond plaats in een gezellige sfeer bij Felix, rond een lekkere kop thee…
Caroline vertelde me hartstochtelijk over hun project, de oorsprong van de naam, welk uiteindelijk het merk wordt.

Mi Joya betekent “kleine schat” in het Mexicaans. Dit was natuurlijk wat ik op het punt stond te ontdekken. Gepassioneerd door chocolade en verre reizen, zoeken Caroline en Nicolas de origines op van cacaoplant. Ze bezoeken tal van cacao plantages en kiezen er hun favorietste bonen, uit verschillende regio’s.
Terug thuis roosteren ze de cacaobonen en bieden deze lekkernij aan als tabletten met elk een unieke smaak…

Ons grafisch ontwerp diende dus rekening te houden met tal van verbuigingen, om het smakenpallet te kunnen visualiseren.

Onze samenwerking van start gaat met het logo ontwerp, verschillende voorstellen komen ter sprake. Hun jongetje nam deel aan het hele process en één van de voorstellen viel tenslotte in de smaak. Een kleurrijke montage van illustraties met de voorstelling van een cocaoplant en een boon-etende aap.

Het was voortaan duidelijk dat elke product van het assortiment een dierlijke totem zou hebben.
Het ontstaan van de Mi Joya-familie  kreeg vorm met het ontwerp van de verpakking voor de chocoladerepen.

Vervolgens zullen de merkrichtlijnen en huisstijl zich ontwikkelen, met sticker en vlag voor het uitstalraam. Het visitekaartje, de uitnodigingskaart voor de inauguratie, de cadeaubonnen en de vlaggen.

In 2018 is het aan de beurt van de internetgebruikers om Mi Joya te ontdekken. Het is namelijk dat jaar dat we de website en webshop ontwikkelen. Een grote mijlpaal voor de communicatie. Het resultaat is een  interactieve,  leuke en kleurrijke website, zoals het volledige Mi Joya concept.

Dit was ook het moment waarop de blog en de e-mailing werden ontwikkeld. We vergezellen Coraline en Nicolas met nieuwe product lanceringen.

En ten slotte, gedurende de hete zomer van 2018 overstroomde het lekkere ijs dat Mi Joya aanbiedt de smaakpapillen van de kleine en grote inwoners van onze prachtige gemeente, Tervuren. Er werd dus een ijsfiets op maat ontworpen met een door ons ontworpen sticker bekleding.

Voor alle chocoladeliefhebbers is dit een no-brainer. Ontdek het gamma aan producten van Mi Joya hier: www.mijoya.be

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin